Komfortowe kaski

kaski motocyklowe nolan

Kiedy wyruszamy w bardzo długą trasę lub chcemy sobie poskakać na skoczniach to nie możemy mieć wielkiego i ciężkiego kasku.

komfort w podróży motocyklowej to to, czego każdy motocyklista oczekuje od swojego kasku ale również sportowcy tego oczekują

kaski motocyklowe nolanPotrzebujemy wytrzymałości ale również lekkości i komfortu które umożliwią nam bezpieczną i wygodną jazdę. Właśnie dlatego odchodzi się od niektórych typów kasków skupiając się szczególnie na tych, które są zaprojektowane do takich celów. Na początku trzeba odrzucić wiele modeli. Kaski motocyklowe Nolan, BMW czy Schuberth wytwarzają produkty bardziej dla tych którzy osiągają duże prędkości. Kaski integralne (nolan n86), otwarte, modułowe czy szczękowe (Nolan n104 Evo, Schuberth C3 Pro) nie nadają do długich i spokojnych tras bądź do uprawiania sportów ekstremalnych. Ich ciężar i wielkość wyklucza je kompletnie z tej kategorii i daje pole do popisu innym rodzajom kasków. Braincapy Chyba najwygodniejszy kask jaki kiedykolwiek powstał. Nazywany często prześmiewczo „Łupiną”, ze względu na to, że przypomina połowę łupiny orzecha. Jest to prosty, lekki i wytrzymały kask który chroni tylko i wyłącznie okolice naszego mózgu. Nie zasłania on w żaden sposób twarzy i nie posiada szybki osłonnej. Nie jest dlatego odpowiedni do jazdy przy dużych prędkościach gdzie wiatr podrażniłby twarz. Jest za to niesamowicie wygodny i nie powoduje dyskomfortu nawet przy noszeniu go poza motocyklem. Waży o wiele mniej niż integralne czy modułowe kaski, dzięki czemu nie obciąża w takim stopniu kręgosłupa. Jest go równiej łatwiej przewozić ze względu na jego małe rozmiary. Bez problemu schowamy go do plecaka czy małej skrytki. Nie zapewnia on jednak, potrzebnego przy większych prędkościach bądź ekstremalnych sytuacjach, bezpieczeństwa. Enduro Dostępne w wersji z szybą i bez. Są to bardzo lekkie i wytrzymałe kaski przeznaczone dla osób które jeżdżą na motorach typu Cross.

Jazda po bezdrożach zwykle nie odbywa się przy tak wielkich prędkościach jak po autostradzie. Można więc poświęcić część właściwości ochronnych w celu obniżenia masy kasku. Przy skomplikowanych ewolucjach powietrznych i gwałtownych manewrach ciężki kask nie sprawdzałby się zbyt dobrze. Podobne są również kaski typu trial. Nie posiadają one jednak ochrony szczęki.