Czym jest reklama?

kaseton

Reklama jest zjawiskiem wszechobecnym w dzisiejszym świecie. Trudno wyobrazić sobie świat, media czy życie codzienne bez reklamy. Każdy z nas o reklamie może wiele powiedzieć. Każdy ma swoją wyrobioną opinię na temat przekazów reklamowych i skuteczności reklamy.

Co to jest reklama i jaki jest jej cel?

kasetonPatrząc na rynek i działające na nim firmy, zadajemy sobie pytanie, dlaczego jedne odnoszą sukcesy, a inne bez powodzenia usiłują zaistnieć na rynku lub sprzedawać na nim swoje wyroby, pomimo iż wszystkie się reklamują.Co sprawia, że jedne produkty pojawiają się na rynku i znajdują nabywców, a inne znikają w anonimowej masie towarów, których nie dostrzegamy lub szybko o nich zapominamy. Reklama nie jest tak prosta jak się powszechnie wydaje. Działalność reklamowa to nie jedno działanie, lecz zestaw powiązanych ze sobą czynności, które przenikają się wzajemnie i które muszą być podejmowane w określonej kolejności. Czynności, które uwzględniać muszą nie tylko zasoby i możliwości firmy, ale przede wszystkim uwarunkowania płynące z otoczenia, w którym firma działa. Aby móc prowadzić działalność reklamową w sposób skuteczny, trzeba wszystkie uwarunkowania poznać i umieć je odpowiednio zastosować. Form reklamy istnieje wiele. Mamy przecież reklamy w formie prostych ulotek i plakatów. Mamy też kasetony reklamowe, kasetony podświetlane, kasetony z dibondu, kasetony reklamowe producent podświetlane. Oprócz tego popularny jest internet i wszelka forma reklamy w nim poprzez np. strony internetowe, które są niemal obowiązkowe dla każdego przedsiębiorstwa. Dla najbogatszych firm istnieją także reklamy w telewizji oraz w radio. Nie ma skutecznej formy reklamy i przepisu na to jak można przyciągnąć do siebie klientów.

To wszystko uzależnione jest od wielu czynników takich jak branża w której działasz, ilość konkurencji na rynku lokalnym oraz liczba potencjalnych klientów jaką możesz zdobyć. Czasami na skuteczną reklamę wystarczy wydać naprawdę symboliczne kwoty, a czasami miliony złotych wpompowanych w dużą kampanię reklamową mogą nie przynieść założonych efektów.